Haka

Skrivet den 2010-08-24 @ 05:51:55

Såg min första haka live idag förresten! Skolans hakaklubb bestämde sig för att öva där vi hade vår tea break. Jag blir så impad av hur de kan gå från töntiga femtonåringar till aggresiva vildingar på en sekund. Häftigt. Tror faktiskt att jag skulle kunna sitta och titta på haka en hel dag. Rytmen är så skön på något sätt. För er som inte vet så är Haka maoriernas (ursprungsbefolkningen) krigsdans. All blacks, NZs rugbylag kör den inför varje match för att skrämma motståndarna. Den är ganska skräckinjagande faktiskt. Här är ett klipp på All Blacks haka. Vet inte hur bra klippet är för jag kan inte kolla på det.


Kommentarer

Postat av: charlotta

det där är så jävla coolt!!:) avundsjuk!

Postat av: Mamma

Håller inte med Lotta men kul att ni tycker det är coolt.

Postat av: Jonatan

SÅ SJUKT MÄKTIGT!!!!:D

Postat av: Linné och Hanné

BÖS. Vi ska researcha lit om folkpartiet. PARTIDEBATT OM TRI VECKAN. alex diggert


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback