mrs. matthews

Skrivet den 2010-08-18 @ 07:38:57

Min skola är bäst. Pratade med mrs. matthews idag om att jag vill byta drama och geography och det fixade hon direkt. Imorgon ska jag testa några andra klasser! Anledingen till att jag vill byta är...ehm...drama känns inte riktigt bekvämt. Hej monolog. Hej lärare som inte fattar att jag inte riktigt förstår mig på ert skolsystem än och fortfarande inte är 100 % engelsktalande. Och geography var bara tråkigt. Så jag ska testa design och syslöjd. Okej. Syslöjd kan ju bli spännande. Heh. Skulle även testa franska kanske. Mend et var om ajg vill byta matten, men ajg tror inte jag vill det. Den är så lätt bara. Idag frågade jag min lärare om de kommer göra pq-formen och hans svar var "eh, well i don't know, i haven't actually done maths since i was in high school myself". Så japp. Det förklarar ju saken.

Men anyway, mrs. matthews fixade även så jag får följa med till Wellington med skolan nästa fredag. Egentligen får bara year 13 åka för det är till universitetet, men mrs. Matthews fixar. Och tydligen ska vi på ett survivalcamp med HaR. Blir antagligen ganska spännande...
Hon berättade även att jag hade kunnat åka hit via skolan istället för explorius (WYS). Det hade inte blivit jättemycket billigare, men då hade jag ju fått välja stad och skola själv. Och det enda WYS gör här är ju...ehm..ja vad gör dom egentligen? Min kontaktperson har inte hört av sig. Tycker det är lite dåligt faktiskt. Så skolan gör ju ändå allting åt mig, fast de gör det gratis. För dom är så snälla. Och the government säger att dom måste....
Men iaf, om någon som funderar på att åka till NZ som utbytis läser det här så kan jag rekomendera att kolla upp skolor och maila och säg att du vill åka dit. Finns tydligen massa skolor som gör sånt.
hmmmm, det var något mer jag tänkte säga.... Jo, Joel kommer hit till Palmy i helgen och shoppar! Så jag kommer kunna prata svenska en hel dag. Skönt. Idag på engelskan så tittade vi på youtubeklipp och undertexten var på svenska. Jag tänkte inte på det, det är ju naturligt att läsa udertexten liksom. Sen frågar Georgia om undertexten var på svenska eftersom hon såg ett ö. Precis då var det ingen undertext så jag bara "eeh....öööh...i don't know.." Men det måste ju betyda att jag kommer in i det? Eller att jag bara mixar allting... Jag fick sitta i biblioteket och läsa svenska igår förresten. Det var jättekonstigt. Men alla sa att det lät som att jag sjöng. Kul. Och jag har lovat Holly att lära henne svenska helt och hållet innan jag åker hem. Hon kan "jag är fett grym, du suger" och "jävla skit". Kul.
Oj vad jag skriver. Nu när jag tänker efter så har det ju hänt en del ändå. Men hejs.


Kommentarer

Postat av: Jonatan

ÅÅÅÅÅHHH SYSLÖJD!!!!!!!!!! GUD VAD ROLIGT:))))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback