Wellington!

Skrivet den 2010-08-27 @ 15:31:45

Klockan 06.00 imorse satte jag mig på en buss till Wellington och Massey university där. Tänkte att det antalgien skulle bli en ganska tråkig dag eftersom jag inte alls har tänkt gå på det universitetet, men ack så fel jag hade!

Jag hängde med Caylin och Georgina hela dagen och efter att de kollat på de kurser de var lite halvintresserade av så skippade vi universitetet och de visade mig runt i Wellington. Helcool stad säger jag bara. Staden är uppbyggd lite som Oslo, i en hamn, vik, whatever, och berg i bakgrunden. Fast mycket softare än Oslo. Atmosfären. Kan inte beskriva. Och så vackert. Mmh. Och massa roliga secondhandaffärer. Mhm. Vi strosade runt. Åt sushi. Köpte glass och satte oss vid havet. Solen lyste. Fint. Sen spenderade vi sista timmen på universitetets free photo boot. Ni anar inte vad kul man kan ha med en fotoautomat alltså.
Sen kom jag hem, gjorde pizza. Åt. Kollade på lite TV. Kände att det antagligen kommer bli en ganska tråkig fredagskväll, men det gjorde inte så mycket eftersom jag gått upp så tidigt och var trött. Precis när jag har tagit på mig pyjamasen och stoppat vetekudden i micron så knackar Caylin och Georgina på mitt fönster och drar med mig till The Royal där ett band spelar. Dans dans dans dans och nu sitter jag här. Trött och glad av en oväntat bra dag.
Hejs


Kommentarer

Postat av: mamma

Toppen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback