frida..y

Skrivet den 2010-07-23 @ 10:53:27

Bra dag idag. Skolan är bra. Har kompisar. Health and recreation är bäst. Som svensk idrott fast hundra gånger slappare. Vi spelade murderball (som killerboll, fast med jättemånga bollar) och four corners, vilket i stort sett är som fotboll, fast du spelar mot fyra andra och är ensam i ditt lag. Klassen är full av oseriösa killar och jag och en tjej till, så jag blev kompis med henne. Haha, jag känner mig som ett litet barn. Mamma, jag har fått kompisar! Men det är ju lite så. Fast den tjejen hade tydligen missuppfattat mitt namn och trodde att jag hette Greta. Mmh. Hoppas det bara är hon som tror det. Oj. Nu somnade Reia i min säng. Klockan är kvart i nio men vi har vart i stan och köpt skoluniform och grejer till skolan idag vilket tog tre timmar. Helt slut. Tror en förkylning är påväg för mitt huvud dunkar och jag nyser hela tiden. Eller så har jag druckit för lite vatten, det smakar så mycket klor här. Reia har lärt sig gilla djungelvrål.

Roligast idag:
En random tjej i year 9 (alltså typ 13) kommer fram och stirrar på mig.
"hi"
"hi"
"where are you from?"
"sweden"
"you're very tall"
"yeah, i know"
"bye"
"bye"
Japp. Superlång. Jag gillar't.
Och jag ber om ursäkt för mina tråkiga inlägg, men de är mest för att jag ska komma ihåg sen. Jag vet inte. Ni får fråga om ni vill veta något.
Och en sak till. Fysiken här är såååååå mycket roligare än i Sverige. Kan bero på att läraren är stört skön, att jag redan kan allting och att personer jag sitter med är hur kul som helst. looove. Fast jag funderar på att byta geografin mot något annat. Fast vi har bara gjort något slags test än så länge varje lektion som jag inte riktigt har fattat, så jag har bara suttit där och läst. Hehe.
Ha det!


Kommentarer

Postat av: Linné

HAHAHAHAHA ÄLSKART

Postat av: annanananananana

posta skoluniformen!

Postat av: Mamma

Du skulle ju inte ha någon uniform eller var den kanske till Reia?

Postat av: Mamma

Du skulle ju inte ha någon uniform eller var den kanske till Reia?

Postat av: Mamma

Där ser du hur det går när jag ska försöka kommentera, dubbelt upp.

Postat av: frida

alltså. HA-HA. randomness.

men kan du inte berätta lite om alla dina klasser?

Postat av: frida

alltså. HA-HA. randomness.

men kan du inte berätta lite om alla dina klasser?

Postat av: frida

nu har jag försökt kommentera tre gånger. det vill inte. eller så kommer alla upp sen som för mamma ingemarson. en vet aldrig.

Postat av: frida

jamen precis. nu funkar det. kul. fyra komentarer senare. sårri frida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback