Palmerston North

Skrivet den 2010-07-24 @ 07:38:09

Jag loggar in på bloggen, ser "9 nya kommentarer", tänker åh, kul! En från anna, en från linnea, tre från mamma, fyra från frida. Ni är allt bra dåliga ni. Och ja mamma, skoluniformen var för Reia. Jag är så glad att jag slipper, för den kliar tydligen jättemycket. Och man måste ha jättefula skor. Fast den är helt ok annars, har sett värre här i palmy. En grön sak som har långkjol. Ser skotskt ut. usch. Och okej Frida, jag kan berätta om mina andra klasser. Engelska, där har vi hittills bara tittat på film, Amelie från Montmartre, som vi ska recensera sen. Alla tycker att vi borde få se filmen två gånger, en gång när man kan titta på den, och en gång när man kan får läsa undertexterna. Ja, de är ju inte vana vid att ha undertexter.

Sen har vi...öh..Matte. Läraren där är lite konstig, för varje lektion skriver han upp en sak på tavlan, alla kopierar och så förväntas alla förstå, vilket de inte gör, men på något sätt jobbar de på ändå. Ingen har någon aning om varför vi gör det vi gör. Men men, för mig är det enkelt eftersom vi håller på med andragradare...hehe. Det gick inte att ta year 13 matte nämligen, så jag är med 12arna. Alla är alltså 16-17 år. Men snälla. Roliga. osv. Sen har vi drama. De har en tvåtimmarspjäs nästa vecka som de är helt upptagna med nu, så jag har mest fått hjälpa till med kulisser och sånt. Ska göra ljuset under föreställningen. Hehe. Sen har jag väl inte så mycket mer... tror jag. Får se om jag kommer på något.
IDAG. Idag har vi shoppaaat. Har fått se Palmerston lite noggrannare nu, and I like it. Större än Karlstad skulle jag tro. Jag har en supermarket precis bakom huset förresten. Kan bli farligt. Jag har shoppat skor till balen. Riktigt fina om jag får säga det själv. Dock typ 5 cm klack så jag kommer vara ännu längre nu. Men de ser mig alltid som lång liksom tror inte att någon ser någon större skillnad. Jag har även införskaffat ett nytt telefonnummer. På första stället sa de att jag skulle bli tvungen att köpa en ny telefon, och jag fick lite panik för det har jag ju inte råd med, men sen gick vi till vodafone och där funkade det. OCH, det härliga i det hela är att jag kan ringa EN HEL TIMME till Sverige för 2 dollar. Billiiiigt. Så mamma, jag tror jag ringer från mobilen från och med nu. Det blir nog billigare än att prata över skype till och med. Det är dock svinigt dyrt att ringa här. 89 cent/minut. Det är typ 4 kronor/minut. Herre. Men jag har ju inte så många att ringa än iofs. Hehe. Fast ajg träffade på en tjej som heter Addi (tror jag) utanför bion här och hon sa att vi skulle gå på bio, men jag hade ju inget nummer att ge henne då. Hehe. Jaja. Bio blir nån annan gång. Nu ska vi nog äta pizza snart! Hej långt inlägg jag hoppas ni orkar läsa.


Kommentarer

Postat av: Mathilda

BILDER FRIDA BILDER! Du vet väl att det är ständig uppdatering och många BILDER som gör en framgångsrik blogg! Men gud! det blir stavningskontroll på 'blogg' det är väl inte speciellt nytt i ordlistan va va? HAJ!

Postat av: mamma

Inte massa tjafsbilder tycker jag. Jag vill ha bilder från verkligheten. Din verklighet just nu. Verklighetens folk tjafsar de om här hemma nu i politiken. Det är ett av Kd skyddat begrepp numera. Undrar just hur man kan skydda ett ord? Får inte jag skriva det nu längre? Bild på skorna -tack.

Postat av: Linné

Läraren är lite lassig med andra ord

Postat av: Linné

Läraren är lite lassig med andra ord


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback