helg

Skrivet den 2010-11-07 @ 11:54:34

Helgen har varit bra. Fredagen började med dansföreställning. Jag var bara med i en dans, kändes lite tråkigt på en två timmars föreställning, ville ju inte gå av scenen. Men vi hade en till föreställning på lördagen också. Och mina fötter hann bli hyffsat bra igen. På fredagen var de dock tvungna att vara inlindade i bandage, kände mig riktigt farlig. Även om jag inte fick dansa så mycket så hade vi det ytterst trevligt i the green room. Här är en bild på Sarah, Ronni och mig i våra tjusiga jazzutstyrslar.
På lördagen bar det av på bondemarknad. Var riktigt roligt faktiskt. Åsnan på bilden blev min nya bästa kompis. Helskön var den. Typ sov stående. Sen fanns det strutsar, allpackor, minigrisar, FÅR (i mängder, såklart), kor, kalvar, hästar...hmm, kändes som att det var många fler konstiga djur där, men nu när jag försöker tänka efter så vet jag inte vad det skulle varit för några. Allpackorna var helcoola förresten. Man kunde betala 10 dollar och gå runt med en i koppel i en timme om man ville, men vi kom dit för sent. Det var vallningstävlingar på gång också, ytterst imponerande måste jag säga. Saknade Aita lite. Och jag blev sugen på att rida när jag såg alla hästar, så nästa plan är att kolla upp var jag kan rida här i närheten...
Men det coolaste måste jag nog säga var fårklippningstävlingen. Mamma, din fårklippningsteknik kan ju slänga sig i väggen iallafall. Ett får tog ca. 1 minut och för att få det godkänt var all ull tvungen att vara i ett stycke när fåret var klart... Stackars får som bara slängdes runt med...
Sen fanns det karuseller på området också, så vi åkte i några av dom. Efter att vi hade åkt "super-loop" - en sak som går från sida till sida för att tilslut gå hela varvet runt och stanna uppe på mitten så man hänger upp och ner - så föll Reia ihop på marken, så yr var hon. Men roligt var det fortfarande!
På lördagskvällen gick jag på bio med Astra, "The other guys". Väldigt...speciell. Men rolig. Riktigt rolig faktiskt. Fast konstig. Vi lyckades även bli bannade från hela downtown-byggnaden (där bion är) för vi ville åka upp till parkeringen på taket, även om vi inte hade en bil där. Men vi var rebelliska och gömde oss där inne ändå. Det var ju kallt ute.
Idag var jag och Reia uttråkade, så vi bakade lussebullar. Jästen var konstig, så de ville inte riktigt jäsa och blev ganska klumpiga. Och saffranen här var också konstig, så de smakar lite som de där lussebullarna man får i kyrkan innan Luciatåget. De med minimalt lite saffran i. Men men. Här är Reia med sin livs första lussebulle!


Kommentarer

Postat av: Fille_love

ÅSNAN<3 goast i världen ju!

Postat av: ellie

låter som en trevlig helg :P

Postat av: Sophie

Vad gör du i Nya Zeeland?

Postat av: mamma

jag har tid att ta det lite lugnt med mina gamla tackor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback