i ar seng zi å

Skrivet den 2010-10-31 @ 03:19:54

Ungefär så säger man ett två tre fyra fem på kinesiska. Hur vet jag? Jo jag spenderade hela gårdagens förmiddag med ett gäng kineser såklart. Varje måndag här så går jag och Reia till kyrkan på engelskalektioner...inte jättenödvändigt kanske eftersom jag snarare känner att jag börjar få en starkare brytning efter att ha varit där, men det är roligt. Det är mest kineser där och alla är verkligen i sina bästa år. Helt galna är dom. Och jättefascinerade av min längd och Sverige. Idag så anordnar kyrkan "Mardi-Gras" som är något slags event för...alla som vill komma. Jag vet inte så noga. Tror vi ska tjäna ihop pengar till engelskaklassen genom att sälja mat för vi lagade 400 dumplings igår. Jag blev totalt utskrattad för mina "swedish dumplings" trots att jag gjorde precis som de visade mig. Men det var härligt. Som att stå och laga mat med 5 mormorfarfarmorar (fint ord va?).

Halloween och Lady Gaga blev det inte mycket av för mig och jag vet fortfarande inte varför, men jag åkte till någon Emilios sjuttonårsfest istället. Kände nästan ingen där, men alla verkade veta vem jag var. Det är det som är tjusningen med att vara utbytesstudent antar jag. Lite läskigt ändå måste jag nog säga.


Kommentarer

Postat av: Linné

morfarfarmor. mm. fränt dö. Min mormor var försvunnen igår. mamma försökte ringa från ett på dagen men hon svarade inte och ringde heller aldrig upp. mamma ringde grannar, syster och bröder. ingen visste var honh var. sen ringde mormor dagen efter. hon hade vart på 2 dagarsfilmfestivbal i ljusdal och sett 13 filmer och kommit helm halv 12 på natta. tokiga mormor ute och ränner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback