Shake it shake-shake it

Skrivet den 2011-03-02 @ 06:16:22

På tal om jordbävningar.

Vi höll två tysta minuter i skolan igår (tror det var över hela nz) för Christchurch. Känns ganska sorgligt faktiskt. Det är på nyheterna 24/7 (förresten mamma, det betyder 24 timmar om dagen, 7 dagar i veckan). Igår var det dessutom en jordbävning i Wellington, vilket är mer väntat än den  Christchurch. Men jag bor ju rätt lugnt jag, så oroa er inte.
Idag var jag ytterst kreativ på hemkunskapen. Testade att göra lomper (norskt tunnbröd typ) fast med Kumara, sötpotatis. Blev jättegott. Tror ni det funkar att äta det me sill? Bara undrar liksom.
Min granne, Rob, som också är the maori language teacher på skolan tycker att jag ska gå med i Kapa Haka-gruppen...ska se om jag kan få med mig någon mer icke-maorier som vill göra det med mig...
Och imorgon ska jag lära mig att spela ukulele på lunchen! Hehe, nej men gå med i ukulelegruppen...Herregud vad nördigt det låter. Men det är ganska populärt här alltså. "The instrument of peace." som dom säger.
Hare.


Kommentarer

Postat av: mamma

Bra med speciella mammaförklaringar, tack. Lomper med sötpotatis och sill blir nog jättebra, varför inte vanlig potatis?

Kapa-haka och ukulele, nu är du snart fullfjädrar maorie.

Postat av: charlotta

Haha, shake it! Jamen seriöst, lär dig lite haka!!skulle va ascoolt ju!

Postat av: anna

jag läste 2 tyskkkka minuter, heh!

Postat av: Bodypalace

många skumma ord haha :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback