trött

Skrivet den 2010-08-22 @ 02:17:01

Jag vet att jag inte borde skriva det här, men jag bara måste. Jag är så trött på att bo här. Huset. Familjen. Okej, det kunde varit värre, det kunde det. De kunde ha varit rent taskiga mot mig och tvingat mig göra saker jag inte ville. Nu är det bara så att de inte gör någonting. Alls. Min värdmamma är mest bara sjuk hela tiden. Jag undrar om det kan bero på att vi inte har någon som helst värme i huset, ingen tvål i badrummet, torkar disken med samma äckliga handduk som vi torkar händerna med och som inte blivit bytt sen jag kom hit, huset har inte blivit städat en enda gång. Jag funderar på om jag ska börja städa, men det är så jäkla äckligt så jag vill verkligen inte. Jag duschar tillsammans med silverfiskar. När jag kommer hem efter skolan slås jag alltid av hur fuktigt och mögligt det luktar i huset, jag undrar om jag luktar likadant nu? Och att min värdmamma först säger till mig att jag inte får gå ut när det är mörkt på kvällen, men sen orkar hon inte ge mig skjuts till dansen så det slutar med att en tant där skjutsar hem mig varje gång. Det känns ju som att de bara längtar tils de här fem månaderna är över, för då ska jag byta familj. Det jobbigaste är nästan att de inte är helt kassa. Jag har ingen konkret anledning att byta familj nu. Och om jag gör det så måste någon annan stackare bo här. Jag är bara så jävla less.


Kommentarer

Postat av: anna

prata med local cooridnator. det ska inte vara så när man är utbytesstudent, du ska ha det bästa året i ditt liv och det är så det är bara. prata med explorius annars - de kommer hjälpa dig :) har en kompis som letar ny familj faktiskkkkkt.

Postat av: Linné

män tusse

Postat av: Fille_love

Goding!:(

Postat av: Linda (nintendo)

Låter ej som ett trevligt ställe att bo på länge :@


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback