Söndag med the Carmonts

Skrivet den 2010-12-19 @ 06:51:20

Efter ca 4 timmars sömn och ett uttorkat, värkande huvud tog jag mig trots allt upp ur sängen idag i lagom tid för att följa med min värdpappa Rick till kyrkan. Måste berätta om kyrkan här alltså. För det första är det ingen "riktig kyrka", utan mer bara ett stort rum med en scen. Inte ens ett altare. Jag och Rick kommer lite sent så allt har redan börjat. Vi kliver in i ett det nedsläckta rummet och möts av dunkande r'n'b, en upplyst scen med tre dansande killar (som var jäkligt bra alltså), en skrikande publik som står upp och viftar med såna där lysande små pinnar. Det hela fortsätter med att husbandet tar över och vi sjunger massa sånger tillsammans. Inga psalmer här inte. Poplåtar. Fast med kristen text då. Texten till sångerna kom upp på vägen, lite karaokestyle sådär. Lite då och då ropar folk ut "praise the lord!" eller "amen!" och sträcker armarna i luften. Fast inte på ett creepy sätt. Det kändes helt naturligt faktiskt. Sen hann prästen med lite prat och avslutade det hela med godisregn och allsång till feliz navidad. Nu var det ju lite extra eftersom det är jul. Men ändå. Sjukt mycket roligare att gå till kyrkan iaf. Fast jag saknar den där heliga känslan som jag brukar få vid jul i kyrkan i Sverige... Jul är mer en fest här.

Efter det drog vi oss hemåt igen...för att sedan åka vidare till grannarna som bjöd på lunch. En hel massa folk var där, men min familj hittar såklart biljardborded och playstationet som vi helt tar över. "Free food and guitar hero, I'm in heaven!!" sa James, min värdsyster Halies pojkvän. Jag ägde ut alla på rockband trumsetet btw. HEHEHE.
När maten var slut och vi hade tröttnat på rockband så åkte vi hemåt igen och hyrde en skräckfilm som var jättedålig och alla somnade i soffan. Tills Kyran vaknade och skrek ut "wasthe???". Nu blir det lite kvällsmacka och en till film verkar det som. Förhoppningsvis kan James klippa mitt hår också...han ska tydligen vara bra på sånt...


Kommentarer

Postat av: mamma

Det här måste Svante läsa. Det kommer han att gilla Karaoke i kyrkan, vilken grej. Är det andligheten eller den nordiska melankolin eller vemodet a la Winnerbäck som du saknar tro?

Postat av: Linné

COOOLT!!!



.. en hel familj som somnar i soffan. det är mitt kall kämmer jag

Postat av: Annika

Oj, vad mycket jag missat sen sist jag var här. Men det låter ju härligt, bara att gratulera, utom till magsjukan då. Godisregn kanske vore något för Månsarp, ska kolla med prällen

Postat av: Fille

Friiddaay, jag törstar/hungrar/suktar efter ett nytt inlägg!! PLIIIZz.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback