You're seriously tanned!

Skrivet den 2010-07-20 @ 07:16:43

Schoooooooooooool. Awatapu college. Jag gillar't. De har en hel avdelning för internationella studenter så de vet vad de håller på med liksom. Hittills har jag mest visats runt och suttit med på några lektioner för att se hur de är, men mitt riktiga schema börjar imorgon. Drama, english, maths, physics, health and recreation. Känns rätt bra. Jag vill ha musik eller photography också, men musik var det något konstigt med, typ bara tre elever som har jätteindividuella projekt på gång, och photography var jag tvungen att köpa utrustning till för typ 200 dollar, så njaa. Jag ska kanske vara med i en kör dock, har inte riktigt fattat det än för de övar på lunchen, så när äter dom då?? På unchen här så träffas man och pratar men det är jättemånga som inte verkar äta något över huvud taget. Konstigt. Jag åt lunch med några från dramaklassen idag och så sa jag att skolan verkade jättebra och att alla verkar vara kompisar med alla, inga som är mer populära än andra och så (det är verkligen så, alla är precis lika töntiga här. Jag känner mig skitcool), till skillnad från Sverige och dom bara "woooooow, so you have like clicks in sweden??". Typ imponerade. Det var lite konstigt.

Japaner är verkligen hur trevliga som helst btw. Reia som jag bor med till exempel, men även andra som jag mötte i skolan idag. Det var en killes föräldrar där och dom typ "helloooo :D:D:D:D:D:D:D:D:D" och "bye bye frida :D:D:D:D:D:D". Jag gillar Japaner. Satt och pratade med Reia igår om skillnader mellan nz och japan och hon berättade att hon tyckte tv-programmen här är jättetråkiga (det är typ samma som hemma på trean). "In japan, TV is fuuuuun!" Alltså. Ni vet såna där töntiga japanska tvshower? Jag kan inte tänka mig att någon skrattar på riktigt åt det, men de gör tydligen det. Sick. Sen sa hon också att de brukar gå och lägga sig vid tolv och sen gå upp halv sex, varje dag (hör på den du Linnea!) och drog sen slutsatsen att jag antagligen är så lång för att jag gillar mjölk och sover så länge. Söt tjej.
Okej, nu orkar jag inte skriva mer. Jo, just det. På Tisdag ska jag testa att vara med i basketlaget. HAHAHAHAHAHA säger jag bara. Liksom. Eh. hej. Och tränaren bara "we REALLY want you for our volleyball team because you're so tall!!" So, eh, ja. De har nog lite höga förhoppningar på mig där, men vi får se. Volleyboll startar i nästa termin. Och ensak till, i slutet av september kan man åka skidor i typ en hel vecka med skolan. niiiiiiice. jag ska så lätt med. Och snart är det bal. hohohooh.


Kommentarer

Postat av: Linné

1. japanska tv shower är ju rock! human tetris frida. se och lär.

2. okej, jag ska aldrig bo i japan, tack för omtanken.

3. HÖGa förhoppningar hahahahhahahahhahahahhahahahahahahahahahahah

amen-.

Postat av: Fille_love

HAHAHA! Basketlaget... Jag visste att du skulle hitta din plats i livet tillslut! ååh. Det här kan bli hur bra som helst.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback